Oprichters
Inge Oeseburg
“Ik ben mijn retailcarrière gestart als marketingonderzoeker bij C1000 en heb mij daar verder ontwikkeld tot Formule Manager C1000. Uiteindelijk ben ik mijn eigen adviesbureau gestart onder de naam 4Growth Retail marketing & research. En in al die jaren heb ik voor mooie retailmerken mogen werken, zowel op het gebied van retailformule, marketing als onderzoek. Als retailexpert en onderzoeker heb ik de laatste jaren onder andere voor de volgende formules gewerkt: COOP, CoopVandaag, SPAR, DIRK, Multivlaai, DekaMarkt, Vomar, PLUS, KARWEI, Gamma, Rova, Benu, United Retail, Electro World en Dé Witgoed Specialist. Mijn opdrachten waren regelmatig continue klantenpanelonderzoeken opzetten en uitvoeren.”
Marco Maatman
“Al tijdens mijn jeugd in Friesland was ik veel werkzaam in supermarkten (Nieuwe Weme) en horeca (Hotel Tjaarda en Landgoed Lauswolt). Daarbij ben ik gek op mensen in de watten te leggen. Ook het ondernemerschap zat er al vroeg in. Na studies gedaan te hebben in het verlengde hiervan (hotelschool, marketing en bedrijfskunde), ben ik alweer 25 jaar actief in foodretail, waar alles draait om lekker eten & drinken. Ik heb onder meer mogen werken voor mooie organisaties zoals DeWitKom@rt, Nielsen, PLUS, Vomar, en Detailresult/DekaMarkt. Dit veelal vanuit gave commerciële management en directie-rollen. De laatste jaren ben ik ondernemer en geef ik, vanuit Double M Retail, bedrijven binnen foodretail en foodservice advies op maat.”
Samenwerking supermarktKOMPAS
Inge Oeseburg en Marco Maatman
Al vele jaren hebben wij samengewerkt bij verschillende supermarktformules. Vanuit deze ervaring ontstond eerder dit jaar het idee om samen een groot onafhankelijk en vooral actueel & relevant onderzoek op te zetten. De resultaten van dit onderzoek moeten dan kunnen fungeren als een bruikbaar kompas voor alle formules. Als retailer ontbreekt het nu nog te vaak aan actuele, relevante, betrouwbare en betaalbare informatie over alle Nederlandse supermarktformules. Dus vandaar dat we nu komen met de opzet van deze nieuwe structurele en onafhankelijke meting, met als insteek om 2 x per jaar een update van het supermarktKOMPAS op te leveren. Het supermarktKOMPAS is volledig gebaseerd op een no-nonsense aanpak en geen onnodige moeilijkdoenerij. Een meting waar je, o.b.v. de resultaten, als retailer direct mee aan de slag kunt (je kunt zelf je benchmark kiezen). Een opzet ook waar alle formules (ook de kleinere) met een voldoende grote netto respons in vertegenwoordigd zijn (->betrouwbaar), snel inzetbaar en op het juiste moment beschikbaar (->actueel). Uiteraard voor een betaalbare prijs (->bereikbaar). Kortom, geen woord Spaans!
Voor en door retailers!